1. Dönemin Değerlendirmesi (2017-2018)

Sosyal bilimler liselerinde bilgisayar bilimi dersinin Kur-1 kısmı 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının 1.döneminde uygulandı. Henüz uygulamaya konulmadan blog içerisinde de belirttiğim gibi 72 ders saatlik bir süre mevcut kazanımları verebilmek için çok yetersiz. Özellikle haftalık 4 saat uygulanan okullarda zaman sorunu daha fazla ortaya çıkmaktadır. Çünkü okul etkinlikleri, seminerler, kurslar, sağlık raporları vb. sebeplerden ötürü bir haftanın bile aksaması durumunda ilgili haftayı telefi edebilmek pek mümkün olmuyor.

Yıllarca dersin seçmeli olmasından muzdarip birisi olarak zaman zaman “acaba seçmeli olsa daha mı iyi olur?” diye düşündüğüm zamanlar oldu. Çünkü özellikle sosyal bilimler liselerinde öğrencileri bu derse karşı güdülemek oldukça zor oluyor. Programlamaya karşı ilgi duyan veya bu ilgiyi oluşturabildiğim öğrenci sayısı maalesef çok az. Belli bir öğrenci kesimini ise hiçbir şekilde derse katabilmek mümkün değil. Yetiştirilecek konunun çok olması ve öğrenci sayısının fazlalığından ötürü bu gruptaki öğrencilerle birebir ilgilenebilme fırsatı da pek fazla olmuyor. Anadolu ve fen liselerinde durum belki daha farklı olabilir ama sosyal bilimlerde okul türü itibari ile kariyer planlamalarında yazılım geliştirme olmadığı için öğrencilere “Neden programlama öğrenmeliyiz?” düşüncesini kazandırabilmek oldukça güç olabiliyor. Bununla beraber ortaokullarda rehberlik hizmetlerinin nedenli önemli olduğunu bu dönem itibariyle daha iyi anlamış oldum. Sözel ağırlıklı derslere karşı hiç ilgisi olmayan buna karşın sayısal zekası oldukça güçlü öğrenciler okulumuza yönlendirilmiş. Genellikle matematiği seven ve başarılı olan bu öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerinin kuvvetli olduğu ve derse karşı ilgilerinin de belirgin şekilde diğerlerinden fazla olduğunu gözlemledim.

Gerek kazanımların ders saatine oranla fazlalığı, gerek kazanımlara ayırmamız gereken süreyi doğru planlayamamış olmamız (öğretim programındaki planlama da bence hatalı), gerekse de ders kitabının özellikle python bölümünün genel kurgusunun doğru oluşturulamaması gibi (özellikle nesne tabanlı programlama yaklaşımı (OOP) doğru kurgulanmadığı gibi bence bu aşamada öğrencilere verilmemelidir. OOP başlı başına zaten bir ders konusu) nedenlerden ötürü kendi adıma Kur-1’i çok verimli kazandıramadığım kanısındayım.

2017-2018 Eğitim-öğretim yılı bizler için bir deneyim dönemi olacak. Öğretim programının yenilenmesi ve bu sene kazandığımız tecrübelerle önümüzdeki yılın daha verimli geçeceğini düşünüyorum. Ancak bilişim teknolojileri öğretmenlerindeki bu heves ve azim ne yazık ki karar mercilerinde mevcut değil. Bir takım adımlar tam doğru atılıyor derken şimdi de ortaokullardaki bilişim teknolojileri ve yazılım dersi ile ilgili alınan/değiştirilen kararlar bizlerdeki bu hevesi ne yazık ki kırıyor. Hazırlık sınıfı olan okullarda Kur-2 2.dönem itibari ile okutulmaya başlatılacak olmasına karşın halen Kur-2 kitabı yayınlanmış değil. En azından yıllık planları hazırlayabilecek kadar olsun kitabın içindekiler kısmı bizlerle paylaşılabilseydi daha uygulanabilir bir plan hazırlayabilirdik. Çünkü Kur-1’de karşılaştığım zorluklardan birisi de kitap ile kazanımları eşleştirmedeki sıkıntıydı.

Sonuç olarak yukarıda da yazdığım gibi bu sene bizler için bir deneyim dönemi olacak. Bu sene kazandığımız tecrübelerle önümüzdeki yılın daha verimli geçeceğini düşünüyor ve tüm bt zümrelerime başarı ve kolaylıklar diliyorum.

“1. Dönemin Değerlendirmesi (2017-2018)” üzerine 3 yorum

  1. Sayın Ali Bey, yazınızı okudum ve gayet başarılı buldum. Diğer yazılarınızı dört gözle bekliyorum.

    Cevapla
  2. Yazdıklarınıza katılıyorum. Bir dönem için sosyal bilimler öğrencisi için çok fazla konu var. Konuları yetiştirmek demek her hafta birkaç öğrencinin daha derse olan ilgisinin kaybolmasına sebep oluyor.

    Cevapla

Yorum yapın